POGOTOWIE ZADANIOWE


Close

5 sposobów na walkę ze stresem

Ciągły i długotrwały stres dopada coraz młodsze społeczeństwo. Tryb życia w XXI wieku zmusza nas do nieprzerwanego biegu i pędu. Czym jest stres? No cóż, według definicji:

 „Stres można zdefiniować jako reakcję organizmu w odpowiedzi na sytuacje, które obciążają lub przekraczają zdolności do skutecznego poradzenia sobie z tymi sprawami. Pojawiają się stresory. Ich źródło może być zarówno fizyczne – hałas czy choroby,  jak i społeczne (np. brak zatrudnienia, ciąża i poród, problemy rodzinne, utrata ukochanej osoby itp)”


Opis definicji pochodzi z Wikipedii.

Długotrwałe działanie stresu na nasz organizm jest bardzo szkodliwe i wyniszczające, dlatego warto dbać o jego redukcję każdego dnia. Przygotowaliśmy dla was 5 sprawdzonych sposobów na rozluźnienie i pozbycie się stresu. Na dole artykułu czeka na was zbiór kilku książek, które poszerzą waszą wiedzę.

1. Zadbaj o dzienną dawkę sportu

Aktywność fizyczna obniża poziom kortyzolu, zwiększając wydzielanie endorfin, które pomagają w redukcji stresu. Nie trzeba od razu iść na siłownię i spędzać tam 2h, wystarczy 10-15 minutowy trening w domu. Rozciąganie, szybkie brzuszki, przysiady czy pompki mogą zdziałać cuda w walce ze stresem. Na Youtube można znaleźć wiele filmów za darmo, pokazujących jak wykonywać dane ćwiczenia. Dzięki temu nie tylko zmniejszycie poziom stresu, ale również poprawicie swoją siłę i odporność organizmu. 

2. Odpowiednia ilość snu

Ogólne uczucie zmęczenia i niewyspania zwiększa poziom stresu w naszym organizmie. Nie trzeba przesypiać 8-10h dziennie, jeżeli zadba się o dobrą jakość snu. Jak spać krócej, a lepiej dowiecie się z naszego poprzedniego artykułu, który jest dostępny poniżej.

3. Zadbaj o swoją dietę

Ważnym aspektem podczas walki ze stresem jest odpowiednio zbilansowana dieta. Nie oznacza to, że nagle musimy odstawić schabowego z ziemniaczkami i jeść sałatę z marchewką. Wystarczy odpowiednio dobrać produkty, aby jeść odpowiednią ilość węglowodanów, tłuszczy i białka.

Pamiętajmy też, że stres redukuje się pod wpływem czekolady. Tak, dokładnie! Czekolady ! Jednak wszystko z umiarem: kilka kostek czekolady zjedzonych raz na jakiś czas zapewni nam redukcję stresu, natomiast codzienne zjadanie całej tabliczki może  doprowadzić do jego wzrostu, co prowadzi do innych powikłań zdrowotnych.

4. Zrelaksuj się

Gdy wprowadzimy nasz organizm w stan relaksu i odpoczynku stres opuści nasze ciało. Możemy dokonać tego na kilka różnych sposobów. Każdy znajdzie idealny rozluźniacz dla siebie.

Warto spróbować gorących kąpieli w wannie, medytacji, słuchania muzyki leżąc na łóżku czy kanapie, masażu, yogi czy rozciągania. To dopiero początek długiej listy czynności redukujących stres. Nie bój się próbować i sprawdź, co najlepiej działa na Ciebie.

5. Rób to co lubisz

Nie bój się spędzać czasu, tak jak lubisz. Poświęć godzinę lub dwie na czynności pobudzające wytwarzanie pozytywnych endorfin. Odpal sobie YouTube czy Spotify: słuchaj i oglądaj co chcesz. Zagraj na konsoli lub poczytaj książkę.

 

Ważne jest, aby stres nie działał na nas zbyt długo, więc jeśli czujesz się zmęczony, zestresowany czy poirytowany zadbaj o chwilę dla siebie.

Bonus

Jeśli wzbudziliśmy Twoją ciekawość i chcesz dowiedzieć się więcej na temat redukcji stresu i jak sobie z nim radzić, zajrzyj do tych  ciekawych lektur.

 

Jak mniej myśleć. Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych

Natłok myśli nie daje Ci zasnąć i utrudnia codzienne funkcjonowanie? Masz wrażenie, że w Twojej głowie kłębi się tak wiele myśli, że nie możesz się przez to na niczym skupić? Jeśli tak, to książka „Jak mniej myśleć” autorstwa Christel Petitcollin jest przeznaczona właśnie dla Ciebie. Przejmij jak najszybciej kontrolę nad swoim mózgiem i procesami myślowymi, a odkryjesz w sobie ukryty potencjał!

 Po kliknięciu na poniższe zdjęcie, znajdziecie ją w najlepszej cenie na Ceneo.pl

Jak uwolnić się od stresu

„Jak uwolnić się od stresu” to autorski, pięciostopniowy program walki z kryzysami życiowymi i radzenia sobie z przewlekłym stresem. Autorzy badają wpływ różnych czynników silnie oddziałujących na życie i zdrowie, i dzielą się wnioskami na ten temat. Z książki można dowiedzieć się między innymi: jaka jest instynktowna odpowiedź ciała na czynniki stresujące oraz jak reaguje na nią mózg, jak słabsza kondycja mentalna wpływa na zdrowie fizyczne (w tym: przewlekły ból, obniżone libido, spięcia mięśni) i wreszcie, jakie narzędzia można – a nawet należy – stosować do walki ze stresem na co dzień.

 Po kliknięciu na poniższe zdjęcie, znajdziecie ją w najlepszej cenie na Ceneo.pl

Na luzie. Jak sobie radzić ze stresem i nie zamartwiać się na zapas

W tym błyskotliwym przewodniku po świecie stresu King, psycholog i komik, przedstawia praktyczne techniki radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i radzi, jak nauczyć swój mózg bardziej pozytywnego myślenia. W tym celu szczegółowo objaśnia zjawisko stresu, tłumaczy, czym on jest, skąd się bierze, a także jaki ma wpływ na cały organizm. Autor dogłębnie analizuje przyczyny i przejawy stresu w codziennym życiu, zwracając przy tym uwagę na źródła lęku, niepewności, negatywnego nastawienia i przyczyny tłumienia emocji. Pokazuje, jak wszystkie te zagadnienia łączą się w większą całość. Z tych rozważań dowiemy się, dlaczego negatywne emocje i stres prowadzą do zaburzeń lękowych, depresji, nadciśnienia, otyłości, uzależnień oraz wielu innych problemów zdrowotnych. Techniki Kinga pomagają zmienić w mózgu chemię, która wpływa na humor, wytrzymałość i odporność na stresujące sytuacje. Optymizm, poczucie wdzięczności i akceptacja nic nie kosztują, a mogą znacząco poprawić jakość życia. Ta wyjątkowa książka nie nuży suchym medycznym żargonem – znajdziesz w niej wiele zmieniających życie porad oraz zabarwionych humorem instrukcji, a także mnóstwo zabawnych, zapad

 Po kliknięciu na poniższe zdjęcie, znajdziecie ją w najlepszej cenie na Ceneo.pl