POGOTOWIE ZADANIOWE


Close

5 sposobów na lepszy sen

Zmęczenie dopada nas każdego dnia, nieprzerwanie potęgując nasze uczucie senności i braku sił. Taki problem ma każdy z nas, a doba ma tylko 24 godziny. Istnieją jednak sposoby, które ułatwią nam zasypianie oraz sprawią, że jakość snu będzie znacznie lepsza.

Podstawą udanego dnia jest dobry sen i w pełni przespana noc. Dzięki temu Twój organizm ma czas, aby się zregenerować i wypocząć. Przygotowaliśmy dla was 5 ŚWIETNYCH SPOSOBÓW, aby zasypiać szybciej i spać lepiej. Na końcu znajdziecie również mały bonus.

1. Ogranicz użycie „niebieskiego światła”

Najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie mocnego źródła światła na godzinę przed snem. Zgaś główne światło, zapal lampkę, a w telewizorze lub laptopie zmniejsz intensywność jasności. Takie działania pozwolą odpocząć Twojej rogówce i zmniejszyć ból oczu. Obecnie największym emiterem „niebieskiego światła” są wszelkiego rodzaju smartphony i tablety, dlatego warto szybciej odstawić je na biurko lub szafkę nocną.

2. Kładź się o regularnych porach

Wyznacz sobie stałą porę zasypiania i kładź się do łóżka o ustalonej godzinie. Po niecałych dwóch tygodniach będziesz zaskoczony, kiedy odruchowo zaczniesz przymykać oczy, a ciało zacznie się rozluźniać.

3. Nie jedz przed snem

Warto wstrzymać się z nocnymi przekąskami i objadaniem się do pełna przed snem. Mimo tego, że kładziemy się spać, nasz organizm wciąż pracuje i trawi posiłki, które niedawno spożyliśmy. Prowadzi to do tego, że mimo wystarczającej ilości snu, budzimy się lub odczuwamy nieprzyjemny dyskomfort.

 

Ciekawostką są badania amerykańskich naukowców, którzy w wyniku testów udowodnili, że w 80% przypadków chodzenie spać z pełnym żołądkiem, powodowało dziwne i intensywne sny u badanych. W większości były to nieprzyjemne koszmary.

4. Zadbaj o odpowiednią temperaturę pomieszczenia

Warunki, w których śpimy mają ogromny wpływ na późniejszą fazę snu. Jeżeli w pomieszczeniu będzie za zimno, organizm będzie zużywał energię, aby podtrzymać temperaturę naszego ciała, zaś w odwrotnym przypadku będzie starał się utrzymać ją na optymalnym poziomie. Kładąc się spać zamknij okno, ustaw kaloryfer na średnie ogrzewanie i nie śpij pod zbyt dużą ilością kołder i koców.

Na godzinę przed snem, warto również przewietrzyć cały dom, aby świeże powietrze dotarło do naszych płuc.

5. Zrelaksuj się

Ułóż się do snu, załóż słuchawki i puść kilka relaksacyjnych mixów. Na YouTube czy Spotify znajdziesz szeroką gamę dźwięków i piosenek wspomagających relaks. Klucz tkwi w intensywności i nasyceniu dźwięku.

 

Możesz też spróbować medytacji. Netflix wypuścił świetny program o nazwie “Headspace Uwolnij umysł”. Jest to interaktywny serial, opierający się na ćwiczeniach oddechowych
i wyzwoleniu w organizmie uczucia relaksu oraz odprężenia.

Bonus

Jeśli wzbudziliśmy Twoją ciekawość i chcesz dowiedzieć się więcej na temat nowych sposobów zasypiania i kontroli snu, zajrzyj do ciekawej lektury pt. ” Śpij dobrze”. Znajdziesz w niej wiele przydatnych porad, a także obalisz mit mówiący o tym, że wyspanie się gwarantuje minimum 8 godzin snu.

Po kliknięciu na poniższe zdjęcie, znajdziecie ją w najlepszej cenie na Ceneo.pl