POGOTOWIE ZADANIOWE


Close

5 sposobów na trening mózgu

5 sposobów na lepszą naukę

Nasz mózg niczym mięsień potrzebuje regularnego treningu do efektywniejszego działania. Chcesz zachować bystrość umysłu lub uniknąć sytuacji, w których brakuje Ci słów lub zapominasz co przed chwilą miałeś/aś zrobić? Poniżej znajdziesz 5 sprawdzonych sposobów, jak zadbać o odpowiedni trening mózgu.

Jak zawsze, na końcu artykułu pokażemy wam kilka ciekawych lektur, które rozwiną temat. Znajdziecie tam również, kilka niecodziennych technik. Ciekawi?

1. Zagadki umysłowe

Rozwiązywanie różnego rodzaju łamigłówek takich jak puzzle czy kostka rubika zmusza mózg do intensywnej pracy. Jeśli lubisz spędzać czas ze znajomymi warto od czasu do czasu odwiedzić escape room, gdzie rozwiążecie serię zagadek logicznych i matematycznych.

 

Krzyżówki, zagadki słowne czy seriale telewizyjne, opierające się na historii kryminalnej powodują wytężoną pracę mózgu. To proste zadania, które redukują stres i rozwijają.

https://edukumus.pl/blog-2/

2. Nauka języków obcych

Nauka zawsze jest dobrym sposobem na trening mózgu i tego nie trzeba tłumaczyć. A wiesz może, że to również dobry sposób na uspokojenie i podjęcie ważnych decyzji?

 

Trenerzy mentalni z całego świata radzą, aby w trudnych chwilach czy kłótniach przestawić się na inny język niż ojczysty. Zmusi to wasz mózg do głębszej analizy, a co za tym idzie wniosków i zastanowienia.

3. Czytanie

Czytanie książek ma tak wiele pozytywnych zalet w naszym życiu codziennym, że 8-godzinny wykład nie starczyłby, aby wymienić je wszystkie, a co dopiero omówić.

W kategorii treningu mózgu czytanie zwiększa zasób naszego słownictwa, wspomaga pamięć oraz rozbudza w większą wyobraźnie i kreatywność. Jak mawiał jeden z wybitniejszych przedstawicieli romantyzmu Aleksander Puszkin: „Czytanie to najlepszy sposób uczenia się”

4. Pisanie

XXI wiek to czas maszyn i technologii, przez co sztuka pisania zanika. Przenosimy się na cyfrowe lub rzeczywiste klawiatury, tworząc notatki na studiach lub na co dzień w rozmowach ze znajomymi.

Warto poświęcić kilka chwil każdego dnia, aby przygotować odręczną notatkę lub prowadzić pamiętnik. Pisanie ręczne poprawia skupienie, pamięć oraz pozytywnie wpływa na zdolność zapamiętywania.

5. Poznawaj nowe

Niech każdy dzień będzie nową stroną przygody. Testuj i sprawdzaj nowe możliwości. Nie bój się próbować. Zacznij od drobnych czynności. Ugotuj nową potrawę, naucz się nowego słowa lub czynności np. tasowania kart. Rozwijaj się.

 

Mimo, że systematyczność i regularność utrzymuje mózg w pracy to dodawanie nowych czynności do codziennej rutyny rozwija go.

Poniżej znajdziecie kilka interesujących metod na trening mózgu.

1. Poznawaj nowe zapachy i smak warzyw, owoców lub przypraw,

2. Czytaj książki lub notatki na głos,

3. Obróć zdjęcia do góry nogami (mózg będzie pracował by odwrócić obraz),

4. Myj zęby niedominującą ręką.

Bonus

Jeśli wzbudziliśmy Twoją ciekawość i chcesz dowiedzieć się więcej na temat redukcji stresu i jak sobie z nim radzić, zajrzyj do tych  ciekawych lektur.

 

12 życiowych zasad. Antidotum na chaos

Petersen przedstawia 12 zaskakująco prostych zasad, które powinny kierować życiem każdego człowieka. Stanowią one swoiste antidotum na chaos otaczającej nas rzeczywistości. Zasady te zostały opracowane między innymi na podstawie życiowych i zawodowych doświadczeń autora. Wiele z nich wywodzi się z najstarszych mitów ludzkości. Stanowią zatem uniwersalny przekaz, który przyświecał tysiącom pokoleń i który pozostał aktualny do dziś.

 Po kliknięciu na poniższe zdjęcie, znajdziecie ją w najlepszej cenie na Ceneo.pl

Trening superkoncentracji dla dzieci

Jeśli Twoje dziecko łatwo się rozprasza i ma problem z zapamiętywaniem istotnych informacji, to książka „Trening superkoncentracji dla dzieci” jest tym, czego potrzebujesz!

Coraz częściej dzieci mają problemy z przyswajaniem informacji i skupieniem się na prostych czynnościach. Dużą odpowiedzialność ponosi za to szybki rozwój techniki. Nasze zmysły są bombardowane z każdej strony – włączone telewizor, radio, komputer czy smartfon z niemal nieograniczonymi możliwościami tylko utrudniają zebranie myśli. Nawet dorośli mają problem, żeby odnaleźć się w tym chaosie, a co dopiero dzieci.

 Po kliknięciu na poniższe zdjęcie, znajdziecie ją w najlepszej cenie na Ceneo.pl

Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni

Paulina Mechło i Jolanta Grzelka od wielu lat zajmują się możliwościami ludzkiego mózgu w ujęciu psychologicznym i neurokognitywistycznym. W książce proponują zestaw ćwiczeń, które już po miesiącu systematycznego wykonywania w zauważalny sposób wzmacniają potencjał intelektu. Autorki wyodrębniły jego pięć kluczowych sfer i dla każdej z nich opracowały specjalny trening. Dzięki niemu nauczymy się, jak wzmocnić i sprawniej wykorzystywać:

  • Pamięć, czyli spiżarnię informacji
  • Uwagę, czyli reflektor oświetlający rzeczywistość
  • Kreatywność, czyli zdolność do tworzenia nowej jakości
  • Język, czyli zwierciadło intelektu
  • Wiedzę, czyli cały zasób posiadanych informacji
 Po kliknięciu na poniższe zdjęcie, znajdziecie ją w najlepszej cenie na Ceneo.pl